Θεωρία χρώματος και αρχές σύνθεσης - με την Παναγιώτα Κάπελα
- Περιγραφή
- Διδακτέα ύλη
Αυτό το μάθημα απευθύνεται σε όσους ζωγραφίζουν ή ασχολούνται με την κινούμενη εικόνα και θα ήθελαν να εμβαθύνουν στο αμιγώς οπτικό της κομμάτι. Εδώ θα δούμε πως οργανώνεται μια εικόνα και ποια είναι τα εργαλεία που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για τον σκοπό αυτό. Τα εργαλεία αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για να ελέγξουμε εάν η εικόνα που έχουμε φτιάξει κινούμενη ή μη έχει κάποια αδυναμία. Επιπλέον θα μιλήσουμε για το χρώμα, τόσο σαν συνθετικό εργαλείο όσο και για το πως μας κάνει να νιώθουμε. Το χρώμα έχει τη δυνατότητα να διακινήσει συναισθήματα, να δημιουργήσει σημεία ενδιαφέροντος ή και να χρησιμοποιηθεί ως σύμβολο. Τέλος, σε κάθε ενότητα θα επιχειρήσουμε να βρούμε τρόπους να αξιοποιήσουμε τις γνώσεις μας προκειμένου να επιτύχουμε κάποιον συγκεκριμένο σκοπό.
Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Στείλτε μας μήνυμα.
Παναγιώτα Κάπελα
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Ζει και εργάζεται στην Κέρκυρα.
Είναι απόφοιτη της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του μεταπτυχιακού προγράμματος Σπουδών «Οπτικοακουστικές Τέχνες στην Ψηφιακή Εποχή» του Ιονίου Πανεπιστημίου, Τμήμα Ήχου και Εικόνας. Το 1997 συμμετείχε στο ελληνογερμανικό εργαστήριο υπό την διεύθυνση του Γιάννη Kουνέλη, Θεσσαλονίκη – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης.
Παρακολούθησε μαθήματα “Φιλοσοφία της τέχνης” και “Φιλοσοφία και λογοτεχνία” στο Μ.Ι.Θ.Ε. από το 2004 ως και το 2006. Διδάσκει εικαστικά από το 1998 στην ιδιωτική και δημόσια πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αλλά και σε ενήλικες, ενώ από το 2019 διδάσκει εικαστικά στο Μουσικό Σχολείο Κέρκυρας. Έχει στο ενεργητικό της εικονογραφήσεις βιβλίων και εξωφύλλων, σκηνογραφία και σχεδίαση κουστουμιών για το θέατρο, εικαστικές παρεμβάσεις σε δημόσιους χώρους.
Έχει εκθέσει έργα της σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
-
1Μάθημα 1: Τι είναι σύνθεση;1 ώρα
Μάθημα 1:Τι είναι σύνθεση;
Σε αυτό το πρώτο μάθημα θα δούμε ποιοι είναι οι βασικοί όροι και τα θεμελιώδη στοιχεία προκειμένου να οργανώσουμε μία οπτική σύνθεση.
-
2Μάθημα 2: Σημείο, γραμμή, επίπεδο1 ώρα
Μάθημα 2: Σημείο, γραμμή, επίπεδο
Βασικές θεωρίες σύνθεσης.
-
3Μάθημα 3: Διαχείριση οπτικού βάρους1 ώρα
Μάθημα 3: Διαχείριση οπτικού βάρους
Τι είναι οπτικό βάρος; Πως χρησιμοποιείται προκειμένου να οργανώσουμε ή να διορθώσουμε μία σύνθεση;
-
4Μάθημα 4: Κίνηση και κατεύθυνση1 ώρα
Τι ρόλο παίζει η κίνηση η και η κατεύθυνση στην σύνθεση; Η σύνθεση μπορεί να βοηθήσει
την αίσθηση της κίνησης και να εντείνει την σημασία της κατεύθυνσης.
-
5Μάθημα 4: Άσκηση σύνθεσηςΑνάθεση
-
6Μάθημα 5: Προσωπικό έργο1 ώρα
Μάθημα 5: Προσωπικό έργο
Παρουσίαση των εργασιών και συζήτηση πάνω στα έργα που παράχθηκαν.
-
7Μάθημα 6: Οι κατηγοριοποιήσεις των χρωμάτων1 ώρα
Μάθημα 6: Οι κατηγοριοποιήσεις των χρωμάτων
Τα χρώματα χωρίζονται σε κατηγορίες που μας βοηθούν να τα ξαναπούμε και να τα χρησιμοποιούμε καλύτερα.
-
8Μάθημα 7: Χρωματικοί δείκτες1 ώρα
Μάθημα 7: Χρωματικοί δείκτες
Οι τρεις ιδιότητες του χρώματος που ορίζουν τον χαρακτήρα του και πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
-
9Μάθημα 8: Το χρώμα και το συναίσθημα1 ώρα
Μάθημα 8: Το χρώμα και το συναίσθημα
Το χρώμα επηρεάζει το συναίσθημα μας. Με ποιο τρόπο μπορεί το χρώμα να εκφράσει συναίσθημα;
-
10Μάθημα 9: Το χρώμα ως σύμβολο1 ώρα
Μάθημα 9: Το χρώμα ως σύμβολο
Τα χρώματα έχουν αποκτήσει συμβολισμούς διαφορετικούς για κάθε πολιτισμό, με κυρίαρχο τον δυτικό. Τι μπορεί να σημαίνει κάθε χρώμα;
-
11Μάθημα 10: Η χρωματική γκάμα1 ώρα
Μάθημα 10: Η χρωματική γκάμα
Τι είναι μια χρωματική γκάμα; Τι σημασία μπορεί να έχει; Με ποιον τρόπο την διαλέγουμε;
-
12Μάθημα 11: Το χρώμα στην σύνθεση1 ώρα
Μάθημα 11: Το χρώμα στην σύνθεση
Ποια είναι τα οπτικά βάρη που δημιουργούν τα χρώματα; Με ποιο τρόπο μπορούν να αξιοποιηθούν στην σύνθεση;
-
13Μάθημα 11: Χρωματική άσκησηΑνάθεση
-
14Μάθημα 12: Προσωπικό έργο1 ώρα
Μάθημα 12: Προσωπικό έργο
Παρουσίαση των εργασιών και συζήτηση πάνω στα έργα που παράχθηκαν.