Animation Basics για παιδιά 7 ως 9 ετών - με τον Γιάννη Αλεξάκη
- Περιγραφή
- Διδακτέα ύλη
- Συχνές ερωτήσεις
- Ανακοίνωση
Είναι το παιδί ένας καλλιτέχνης;
Οι ιδέες του μπορούν να ζωντανέψουν και να γίνουν κινούμενες εικόνες. Με τον εικαστικό και animator Γιάννη Αλεξάκη κάθε παιδί θα εξερευνήσει με το προσωπικό του ύφος τις βασικές αρχές του animation. Με τρόπο δημιουργικό και μεθοδικό θα δίνει κίνηση στις ζωγραφιές του μαθαίνοντας:
Να οργανώνει τις ιδέες του σε αφήγηση.
Να διηγείται μια ιστορία με τη μορφή σεναρίου.
Να εικονοποιεί τις σκηνές της.
Να σχεδιάζει και να κατασκευάζει φιγούρες animation από διάφορα υλικά.
Να μετατοπίζει γραμμές, χρώματα και αντικείμενα στο δυσδιάστατο ή στον τρισδιάστατο χώρο.
Να χρησιμοποιεί προγράμματα για animation στο tablet και στο κινητό του.
Να επενδύει τις ταινίες του με μουσική και ηχογραφημένους διαλόγους
Να δημιουργεί μια τουλάχιστον επαναλαμβανόμενη (loop) σκηνή animation
Το animation είναι η πύλη για να αποκτήσει το παιδί πηγαία τις τεχνικές του αφηγηματικού λόγου. Το παιδί κερδίζει την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για να εκφράσει την δημιουργικότητα του και να δώσει ζωή στις ιστορίες του. Είναι ένας μοναδικός τρόπος να εξελίξει την κριτική και δημιουργική σκέψη του και συμβάλει στην ενίσχυση της συγκέντρωσης, της παρατηρητικότητας, της προσοχής και της υπομονετικότητας.
Στα μαθήματα «animation basics για παιδιά 7 ως 9 ετών» θα δώσουμε σε κάθε παιδί την έμπνευση και τις βασικές γνώσεις που χρειάζεται για να συνεχίσει να ανακαλύπτει, παίζοντας και μαθαίνοντας, τον κόσμο της κινούμενης εικόνας.
Τι χρειάζεστε για την παρακολούθηση των μαθημάτων
Τα περισσότερα υλικά βρίσκονται ήδη στο σπίτι σας! Για τα υπόλοιπα αρκεί μια επίσκεψη στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς.
Υλικά:
- Χρωματιστά φύλλα χαρτί Κανσόν Α4
- Χαρτιά λευκά Α4
- Ξυλομπογιές
- Μπλοκ ρυζόχαρτο Α4
- Μολύβι, ξύστρα, σβήστρα και ψαλίδι
- Ένα πακέτο Blue Τac
- Χαρτοταινία στενή και σελοτέιπ
- Πλαστελίνες σε διάφορα χρώματα
- Fimo soft σε διάφορα χρώματα
- Μαρκαδόροι ακρυλικοί πολύ λεπτοί σε χρώματα κόκκινο-κίτρινο-μπλε-πορτοκαλί-πράσινο και μωβ
-
Μαρκαδόροι χονδροί (σετ των 12 ή περισσότερων)
Προαιρετικά:
- Μια ακρυλική διαφάνεια περίπου 1 ως 2 mm πάχους (βρίσκονται εύκολα στα καταστήματα με κορνίζες) μεγέθους περίπου Α3
- Τσιμπιδάκι για τα φρύδια
Ο εξοπλισμός των μαθημάτων επιλέχθηκε με κριτήριο τη διευκόλυνση των παιδιών ως προς την πρόσβαση σε αυτόν και την ευκολία του χειρισμού του.
Εξοπλισμός:
-
1.Μια συσκευή Android ή iOS με κάμερα και ενεργοποιημένες από τις ρυθμίσεις τις “Επιλογές Προγραμματιστή” (Android-αφορά τη δυνατότητα σύνδεσης της συσκευής και τον έλεγχό της από laptop ή desktop η οποία γίνεται μέσω του καλωδίου USB του φορτιστή και free λογισμικό στον υπολογιστή)*.
-
2.Ένα απλό τρίποδο με προσάρτημα κεφαλής για τη στερέωση smartphone ή tablet (το προσάρτημα πωλείτε συνήθως χωριστά).
-
3.Ένα laptop ή desktop υπολογιστή.
-
4.Ένα ως δύο φωτιστικά γραφείου.
* Αυτή η μέθοδος προτείνεται για τη σταθερότητα της κάμερας της συσκευής κατά τη διάρκεια των λήψεων.
Για τις φωτογραφικές λήψεις (frames) και τη μετατροπή τους σε video θα πρέπει να έχετε εγκαταστημένο στο smartphone σας το Stop Motion Studio Pro (Android και iOS app)
(Google Play link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cateater.stopmotionstudio&hl=el) * η έκδοση Pro είναι επί πληρωμή 6,49 E (App Store link: https://apps.apple.com/us/app/stop-motion-studio/id441651297) * η έκδοση Pro είναι επί πληρωμή 5,99 USD
Προαιρετικά για τον έλεγχο του Android smartphone από το laptop θα χρειαστείτε το λογισμικό Screen Copy (free). Μετά την εγγραφή σας θα σας αποστείλουμε οδηγίες για τη ρύθμιση smartphone και laptop. Το 2D Animation θα γίνει με αναλογικό τρόπο.
Πριν την εκκίνηση των μαθημάτων θα κάνουμε μαζί σας μια τηλεδιάσκεψη αφού πρώτα σας έχουμε στείλει οπτικοακουστικό υλικό με οδηγίες. Έτσι θα είμαστε σίγουροι-ες πως τα μαθήματα θα διεξάγονται απρόσκοπτα.
Θα χρησιμοποιήσουμε το Microsoft Teams. Σύνδεσμος με οδηγίες για τη χρήση του θα σας αποσταλεί στο email που δηλώσατε κατά την εγγραφή στο σεμινάριο.
Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Στείλτε μας μήνυμα.
Γιάννης Αλεξάκης
Γεννήθηκε στην Κέρκυρα. Είναι ζωγράφος, απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας. Έχει διδάξει στην ιδιωτική και δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και σε τμήματα παιδιών και ενηλίκων στα εικαστικά εργαστήρια των δήμων Ελευσίνας, Μάνδρας, Ίλιον και Κερατσινίου. Ήταν μέλος της συντακτικής επιτροπής του περιοδικού Μανδραγόρας. Έχει πάρει μέρος σε εικαστικές δράσεις και εκθέσεις. Συμμετείχε ως animator ζωγραφικής στην παραγωγή της ταινίας animation “Loving Vincent”, παρέδιδε μαθήματα ζωγραφικής και stop motion animation στο Χώρο Τέχνης “Μανδραγόρας 32Β”. Υλοποιεί stop motion remote studios για το animaphile.gr σε εκπαιδευτικούς και άλλους οργανισμούς.
-
11η συνάντηση: Γνωριμία, εισαγωγή στο Animation90
Στην 1η συνάντηση μας θα γνωριστούμε, και θα μιλήσουμε για όσα αρέσουν στα παιδιά βλέποντας παραδείγματα εικόνων και video.
Cut out, Pixilation, Claymation, Puppet animation, Object animation... Digital 2D Animation, Traditional 2D Animation... Όλα αυτά με απλά λόγια και κατανοητά παραδείγματα.
Τι μπορούν να μάθουν για να κάνουν το δικό τους animation
-
22η συνάντηση: Η εξέλιξη μιας ιδέας μέσω της αφήγησης90
Στη 2η συνάντηση μας συνδέουμε την αρχική ιδέα με το λόγο μέσω της αφήγησης εισάγοντας την έννοια του σεναρίου.
Μπορεί κάθε ιδέα να γίνει μια ιστορία;
Η αφήγηση ως μέσο οργάνωσης της σκέψης.
Πως γράφουμε μια ιστορία για να γίνει ταινία;
Εισαγωγή στην έννοια του σεναρίου με παραδείγματα.
Παραδείγματα και εργασία.
-
3Εργασία 2ης συνάντησης: Η εξέλιξη μιας ιδέας μέσω της αφήγησηςΑνάθεση
-
43η συνάντηση: Βρίσκοντας τις εικόνες μέσα στην αφήγηση90
Στην 3η συνάντηση μας κάνουμε τη σύνδεση αφήγησης και εικόνας.
Εικονοποίηση του σεναρίου. Comic και Storyboard.
Εισαγωγή στη χρήση των πλάνων ως μέρος της κινηματογραφικής γλώσσας.
Παραδείγματα και εργασία.
-
5Εργασία 3ης συνάντησης: Βρίσκοντας τις εικόνες μέσα στην αφήγησηΑνάθεση
-
64η συνάντηση: Φτιάχνουμε χαρακτήρα! – Μέρος 1ο Βασικές αρχές και σχεδίαση90
Στην 4η συνάντηση μας μιλάμε για τα βασικά της σχεδίασης του χαρακτήρα. Ανθρωπόμορφος, ζωόμορφος, εξανθρωπισμένο αντικείμενο κ.α. Παραδείγματα σχεδίασης με απλές φόρμες και βασικά σχήματα (2D animation) και κατασκευής (stop motion animation).
Εργασία.
-
7Εργασία 4ης συνάντησης: Φτιάχνουμε χαρακτήρα! – Μέρος 1ο Βασικές αρχές και σχεδίασηΑνάθεση
-
85η συνάντηση: Φτιάχνουμε χαρακτήρα! – Μέρος 2ο Δίνουμε κίνηση στο χαρακτήρα / Animation90
Στην 5η συνάντηση μας θα ξεκινήσουμε το animation μαθαίνοντας πως δημιουργούμε κινούμενο σχέδιο (2D animation) και κινούμενη κατασκευή (stop motion animation). Τα παιδιά θα μάθουν μέσα από την εμπειρία τους τη μετακίνηση του αντικειμένου μέσω της μετατόπισής του στο χώρο, ή του σχεδίου μέσω της επανασχεδίασης του στο επόμενο χαρτί. Έτσι θα έρθουν σε επαφή με τις απαραίτητες από τις βασικές αρχές του animation.
Με το smartphone ή to tablet μας και τη χρήση ανάλογου εύχρηστου λογισμικού (app) τα παιδιά θα μάθουν πως κάνουν λήψεις (frames) και από αυτές πως δημιουργούν ένα video.
Εργασία.
-
9Εργασία 5ης συνάντησης: Φτιάχνουμε χαρακτήρα! – Μέρος 2ο Δίνουμε κίνηση στο χαρακτήρα / AnimationΑνάθεση
-
106η συνάντηση: Αποκαλύπτοντας ένα νέο κόσμο90
Στην 6η συνάντηση μας θα βασιστούμε στην αφήγηση – σενάριο για να σχεδιάσουμε και ζωγραφίσουμε ή να κατασκευάσουμε όσα υπάρχουν στη σκηνή εργασίας με οδηγό το storyboard.
Θα δουλέψουμε με χαρτιά και χρώματα, ψαλίδια και κόλες, πλαστελίνες και άλλα αντικείμενα. Θα συνθέσουμε τον χώρο που θα κινηθεί ο χαρακτήρας μας και όσα περιλαμβάνονται σε αυτόν. Κάθε παιδί θα στηριχθεί στη δική του/της αφήγηση-σενάριο-storyboard.
-
11Εργασία 6ης συνάντηση: Αποκαλύπτοντας ένα νέο κόσμοΑνάθεση
-
127η συνάντηση: Τι ακούγεται; - Αφήγηση - διάλογοι, ήχοι περιβάλλοντος και μουσική - Κατανόηση και έρευνα90
Στην 7η συνάντησή μας θα δούμε τη σημασία του ήχου και τις χρήσεις του στο animation . Από τη φωνή του/της αφηγητή/τριας, τους ήχους του περιβάλλοντος ως συμπληρωματικές πληροφορίες της αφήγησης αλλά και τη μουσική με τους τρόπους που επηρεάζει το ύφος του animation κάθε φορά.
Τα παιδιά θα δουν και θα ακούσουν παραδείγματα video και ήχων.
Εργασία: Κάθε παιδί θα περιγράψει ή θα βρει τους ήχους που αποδίδουν καλύτερα την ατμόσφαιρα της σκηνής του. Θα ηχογραφήσει την αφήγηση της σκηνής με τη φωνή του.
-
13Εργασία 7ης συνάντησης: Τι ακούγεται; - Αφήγηση - διάλογοι, ήχοι περιβάλλοντος και μουσική - Κατανόηση και έρευναΑνάθεση
-
148η συνάντηση: Κι άλλο Animation παρακαλώ! – Μέρος 1ο Animation90
Στην 8η συνάντησή μας έχοντας ετοιμάσει τα υλικά μας και προετοιμαστεί από την 5η συνάντησή μας θα ξεκινήσουμε τα γυρίσματα της σκηνής μας. Φώτα, κάμερα και γυρίζουμε!
-
159η συνάντηση: Κι άλλο Animation παρακαλώ! – Μέρος 2ο Animation90
Στην 9η συνάντησή μας συνεχίζουμε το animation της σκηνής μας.
-
1610η συνάντηση: Κι άλλο Animation παρακαλώ! – Μέρος 3ο Animation90
10η συνάντηση: Κι άλλο Animation παρακαλώ! – Μέρος 3ο Animation
-
17Εργασία 8ης- 9ης και 10ης συνάντησης: AnimationΑνάθεση
-
1811η συνάντηση: Τι είναι το μοντάζ;90
Στην 11η συνάντησή μας θα δείξουμε στα παιδιά πως δημιουργείτε μια ταινία βάζοντας μαζί το animation, την ηχογράφηση της αφήγησης, τους ήχους του περιβάλλοντος και τη μουσική.
Θα γίνει επίδειξη με τη χρήση video editing android app
-
1912η συνάντηση: Voila!90
Στη 12η και τελευταία συνάντησή μας, θα δούμε συγκεντρωμένα τα animation που έχουν ετοιμάσει οι μικροί και οι μικρές μας animators. Μέσα από αυτή τη διαδικασία θα δούμε τα αποτελέσματα όσων μάθαμε, θα μοιραστούμε τη γνώμη μας για αυτά και θα ακούσουμε τις ιδέες των μικρών μας μαθητών και μαθητριών για τα επόμενα projects τους! Το σεμινάριό μας θα ολοκληρωθεί όπως ξεκίνησε, συζητώντας με τα παιδιά για αυτά που τους αρέσουν!
1.Μια συσκευή Android ή iOS με κάμερα και ενεργοποιημένες από τις ρυθμίσεις τις "Επιλογές Προγραμματιστή" (Android-αφορά τη δυνατότητα σύνδεσης της συσκευής και τον έλεγχό της από laptop ή desktop η οποία γίνεται μέσω του καλωδίου USB του φορτιστή και free λογισμικό στον υπολογιστή)*.
2.Ένα απλό τρίποδο με προσάρτημα κεφαλής για τη στερέωση smartphone ή tablet (το προσάρτημα πωλείτε συνήθως χωριστά).
3. Ένα laptop ή desktop υπολογιστή.
4. Ένα ως δύο φωτιστικά γραφείου.
* Αυτή η μέθοδος προτείνεται για τη σταθερότητα της κάμερας της συσκευής κατά τη διάρκεια των λήψεων.
Καθώς με τα παιδιά θα ασχοληθούμε τόσο με το 2D animation όσο και με το stop motion animation θα χρειαστούν τα παρακάτω:
Υλικά:
•tΧρωματιστά φύλλα χαρτί Κανσόν Α4
•t Χαρτιά λευκά Α4
•tΞυλομπογιές
•tΜπλοκ ρυζόχαρτο Α4
•tΜολύβι, ξύστρα, σβήστρα και ψαλίδι
•tΈνα πακέτο Blue Τac
•tΧαρτοταινία στενή και σελοτέιπ
•tΠλαστελίνες σε διάφορα χρώματα
•tFimo soft σε διάφορα χρώματα
•tΜαρκαδόροι ακρυλικοί πολύ λεπτοί σε χρώματα κόκκινο-κίτρινο-μπλε-πορτοκαλί-πράσινο και μωβ
•tΜαρκαδόροι χονδροί (σετ των 12 ή περισσότερων)
Προαιρετικά:
•tΜια ακρυλική διαφάνεια περίπου 1 ως 2 mm πάχους (βρίσκονται εύκολα στα καταστήματα με κορνίζες) μεγέθους περίπου Α3
•tΤσιμπιδάκι για τα φρύδια
(Google Play link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cateater.stopmotionstudio&hl=el) * η έκδοση Pro είναι επί πληρωμή 6,49 E (App Store link: https://apps.apple.com/us/app/stop-motion-studio/id441651297) * η έκδοση Pro είναι επί πληρωμή 5,99 USD
Προαιρετικά για τον έλεγχο του Android smartphone από το laptop θα χρειαστείτε το λογισμικό Screen Copy (free). Μετά την εγγραφή σας θα σας αποστείλουμε οδηγίες για τη ρύθμιση smartphone και laptop. Το 2D Animation θα γίνει με αναλογικό τρόπο.
Δημιουργήσαμε και σας προτείνουμε το "Animation Basics για παιδιά 7 έως 9 ετών" έχοντας φροντίσει τα παιδιά να έχουν μια πολυεπίπεδη μαθησιακή και εκφραστική εμπειρία. Δίνουμε βάρος τόσο στην δημιουργικότητα όσο και στα παιδαγωγικά οφέλη για τα παιδιά. Ο στόχος του σεμιναρίου δεν εξαντλείτε στη δημιουργική απασχόληση. Πιστεύουμε πως ο εκπαιδευτικός χαρακτήρας των μαθημάτων, προσαρμοσμένος σε κάθε ηλικιακή ομάδα είναι σημαντικός για την ανάπτυξη της προσωπικότητας αλλά και των γνωστικών δυνατοτήτων των παιδιών.
Σε αυτό το σεμινάριο ακολουθούμε ένα πλάνο μαθημάτων σχεδιασμένο για να ανανεώνει το ενδιαφέρον τους, να τονώνει τη φυσική τους περιέργεια, να τους προσφέρει πληροφορίες και γνώσεις που να μπορούν άμεσα να τις αξιοποιήσουν δημιουργικά και στον προσωπικό τους χρόνο.
Οι εργασίες είναι προαιρετικές και ο στόχος τους δεν είναι η αξιολόγηση αλλά το να δίνουν χώρο για πειραματισμούς και επεξεργασία του υλικού του σεμιναρίου.