Stop Motion Animation για εκπαιδευτικούς - με την Ίριδα Ζιόγκα και τον Γιάννη Αλεξάκη
- Περιγραφή
- Διδακτέα ύλη
- Συχνές ερωτήσεις
Γιατί Stop Motion Animation;
Το animation αξιοποιεί δημιουργικά τη δυνατότητα της κινούμενης εικόνας. Μεταδίδει εύκολα και άμεσα το μήνυμα της. Οι νέες τεχνολογίες και η πρόσβαση που έχουν σε αυτές οι μαθητές, μαθήτριες όλων των βαθμίδων αναδεικνύουν το animation ως το πιο σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο με ταχύτατη διάδοση και ευρύτατη χρήση.
Το Stop Motion Animation στην τάξη
Το animation αποτελεί μια ευχάριστη δραστηριότητα για τον-την εκπαιδευτικό. Από την θεωρητική προεργασία του εκπαιδευτικού προγράμματος, την μετάδοση στους μαθητές-τριες των τεχνικών γνώσεων ως τη μεθοδολογία που απαιτείται για την εκπλήρωση της ικανοποίησης των μαθητών με το ζητούμενο αποτέλεσμα.
Παιδαγωγικά οφέλη
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν διαφορετικές τεχνικές του animation προκείμενου να επιτύχουν το δημιουργικό αποτέλεσμα που επιθυμούν. Ταυτόχρονα ενεργοποιούν και επεκτείνουν τις δεξιότητες των μαθητών και μαθητριών τους. Η διαδικασία της δημιουργίας ενός animation μετατοπίζει τους μαθητές-τριες από παθητικούς αποδέκτες πληροφοριών σε ενεργητικούς ερευνητές και διαμορφωτές πρωτογενούς υλικού. Έχουν τη δυνατότητα ατομικά και ομαδικά να επεξεργαστούν προκλήσεις, να βρουν λύσεις ενώ παράλληλα μαθαίνουν να εκφράζονται δημιουργικά.
Συχνές ερωτήσεις:
Όχι. Στο σεμινάριο “Stop Motion Animation για εκπαιδευτικούς” ξεκινάμε από τα βασικά και θα διδαχθείτε ότι χρειάζεται για να μπορέσετε να υλοποιήσετε animation projects στο σχολικό περιβάλλον.
Σε όλους και όλες. Ανεξάρτητα από την ειδικότητα και τη βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία διδάσκετε, και όχι μόνο. Σε εκπαιδευτικούς Κ.Δ.Α.Π., καλλιτεχνικών εργαστηρίων και γενικότερα σε όσους και όσες θέλουν να εντάξουν το animation σε οποιαδήποτε εκπαιδευτική διαδικασία.
Δεν είναι προαπαιτούμενη η γνώση χειρισμού εφαρμογών επεξεργασίας video ή εικόνας. Ωστόσο κάθε προηγούμενη σχετική εμπειρία θα είναι επιπλέον βοηθητική για εσάς.
Όχι. Φροντίσαμε να διαρθρώσουμε αυτό το σεμινάριο έχοντας κατά νου την εύκολη πρόσβαση των παιδιών στον απαιτούμενο εξοπλισμό. Θα χρειαστείτε μόνο έναν υπολογιστή, το smartphone σας, ένα μικρό τρίποδο για τη συγκράτησή του και ένα ή δύο απλά φωτιστικά (γραφείου ή δαπέδου)
Για τις φωτογραφικές λήψεις (frames) και τη μετατροπή τους σε video θα πρέπει να έχετε εγκαταστημένο στο smartphone σας το Stop Motion Studio Pro (Android και iOS app)
(Google Play link: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cateater.stopmotionstudio&hl=el) * η έκδοση Pro είναι επί πληρωμή 6,49 E (App Store link: https://apps.apple.com/us/app/stop-motion-studio/id441651297) * η έκδοση Pro είναι επί πληρωμή 5,99 USD
Προαιρετικά για τον έλεγχο του Android smartphone από το laptop θα χρειαστείτε το λογισμικό Screen Copy (free). Μετά την εγγραφή σας θα σας αποστείλουμε οδηγίες για τη ρύθμιση smartphone και laptop.
Τα υλικά που θα χρειαστείτε είναι κατά κανόνα τα γενικά υλικά των εικαστικών με εξαίρεση τα υδατοδιαλυτά και τα ελαιοχρώματα.Επιπλέον αυτών, ότι άλλο απαιτείτε για την ολοκλήρωση του σεμιναρίου αλλά και την υλοποίηση του animation project στην τάξη σας, βρίσκεται στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς!
Το σεμινάριο δεν είναι μοριοδοτούμενο. Με την ολοκλήρωσή του θα σας παρέχουμε σχετική Βεβαίωση Παρακολούθησης.
Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Στείλτε μας μήνυμα.
Διδάσκουν:
Ίριδα Ζιόγκα
Η Ίριδα Ζιόγκα ειναι βραβευμένη σκηνοθέτις και παραγωγός ταινιών animation με ειδίκευση στα mixed media, το 2D και το stop motion animation.
Σπούδασε Σκηνοθεσία και Τηλεόραση στο University of the Αrts του Λονδίνου και στην συνέχεια εργάστηκε ως animator, σκηνοθέτις και παραγωγός σε τηλεοπτικά διαφημιστικά καθώς και εκπομπές για το BBC, το SkyArts και το Channel 4. Πραγματοποίησε την πρώτη της ταινία animation «Το Νόημα της Ζωής» το 2009 η οποία απέσπασε συνολικά 7 βραβεία, ενώ το 2017 ξεκίνησε στην Αθήνα την παραγωγή της νέας της ταινίας stop motion animation «Man Wanted».
Τα τελευταία 6 χρόνια έχει διατελέσει, ανάμεσα σε άλλα, programme curator στο φεστιβάλ animation FRAMED της Ολλανδίας (2021-2022), μέλος σε κριτικές επιτροπές φεστιβάλ animation (TAF, Linoleum) και έχει δώσει διαλέξεις σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού (Πάντειος, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, University of Cologne, University of Tubingen, University of Tulane κτλ).
Γιάννης Αλεξάκης
Γεννήθηκε στην Κέρκυρα. Είναι ζωγράφος, απόφοιτος της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών της Αθήνας. Έχει διδάξει στην ιδιωτική και δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση καθώς και σε τμήματα παιδιών και ενηλίκων στα εικαστικά εργαστήρια των δήμων Ελευσίνας, Μάνδρας, Ίλιον και Κερατσινίου. Ήταν μέλος της συντακτικής επιτροπής του λοτεχνικού περιοδικού Μανδραγόρας. Έχει πάρει μέρος σε εικαστικές δράσεις και εκθέσεις. Συνεπιμελήθηκε μαζί με την Έλενα Ψαρρέα την Έκθεση για το Stop Motion Animation “Κινείται” στο χώρο τέχνης Μανδραγόρας 32Β το 2019.
Συμμετείχε ως animator ζωγραφικής στην παραγωγή της ταινίας animation “Loving Vincent”, παρέδιδε μαθήματα ζωγραφικής και stop motion animation σε παιδιά και ενήλικες στο Χώρο Τέχνης “Μανδραγόρας 32Β”.
Υλοποιεί stop motion remote studios για το animaphile.gr σε εκπαιδευτικούς και άλλους οργανισμούς.
-
1Μάθημα 1: Εισαγωγή στο Stop Motion Animation90
Ιστορική ανασκόπηση, πως λειτουργεί του stop motion, οι τεχνικές του Animation και τα υλικά τους (κάνοντας animation με κούκλες, αντικείμενα και ανθρώπους. Cutout, Pixilation, Claymation)
-
2Μάθημα 2: Επεξεργασία του θέματος90
Έρευνα, συλλογή δεδομένων και διάρθρωση της αφήγησης.
-
3Μάθημα 3: Σενάριο και storyboard / Μέρος 1ο90
Η αποτύπωση της ιστορίας και η οπτικοποίησή της.
-
4Μάθημα 4: Σενάριο και storyboard / Μέρος 2ο90
Η μορφή, η κατασκευή και η χρήση του storyboard.
-
5Μάθημα 5: Αποφασίζοντας τη μορφή των χαρακτήρων90
Στοιχεία character design και οι βασικές τεχνικές κατασκευής τους βάσει των υλικών.
-
6Μάθημα 6: Οργάνωση ομάδων εργασίας90
Επιλογή υλικών και κατασκευή backgrounds και κινούμενων στοιχείων για τις σκηνές.
-
7Μάθημα 7: Τεχνικός εξοπλισμός και λογισμικό, οι επιλογές και η χρήση τους.90
Υλικοτεχνικές απαιτήσεις και προδιαγραφές εντός του σχολικού περιβάλλοντος.
-
8Μάθημα 8: Δοκιμές animation. Μέρος 1ο90
Κάνοντας animation με αντικείμενα και ανθρώπους (Object και Pixilation Animation)
-
9Μάθημα 9: Δοκιμές animation. Μέρος 2ο90
Κάνοντας animation με πλαστελίνη (Claymation)
-
10Μάθημα 10: Δοκιμές animation. Μέρος 3ο90
Κάνοντας animation με χαρτί (Cutout Animation)
-
11Μάθημα 11: Ο ήχος και η σημασία του.90
Ηχογράφηση αφήγησης και διαλόγων, ηχητικά εφέ και μουσική.
-
12Μάθημα 12: Βασικό editing/montage του animation - Μέρος 1ο90
Λογισμικό και τρόπος χρήσης. Εξαγωγή τελικού animation video.
-
13Μάθημα 13: Βασικό editing/montage του animation.Εντυπώσεις και Q&A. Μέρος 2ο90
Σε αυτό το τελευταίο μάθημα του σεμιναρίου μας θα δούμε και θα συζητήσουμε το τελικό αποτέλεσμα των εργασιών και θα κάνουμε όποια ανακεφαλαίωση χρειαστεί.
Θα χρειαστείτε μόνο έναν υπολογιστή, το smartphone σας, ένα μικρό τρίποδο για τη συγκράτησή του και ένα ή δύο απλά φωτιστικά (γραφείου ή δαπέδου)